آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری

مشاوره تلفنی بیماریهای سگ گربه ماهی پرندگان زینتی

دکتر آرش کاسب مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

مشاوره بیماریهای سگ گربه و حیوانات خانگی

آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری

آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب
آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری
کارشناس ارشد مشاوره‏‎ای و درمانی دامپزشکی خدمات شبانه روزی مشاوره و درمانی دامپزشکی
مشاوره در مورد بیماریهای حیوانات خانگی سگ گربه پرندگان زینتی ماهیان زینتی دام و طیور و دام بزرگ بیش از 17 سال سابقه در زمینه کارشناس اماکن دامی سازمان نظام دامپزشکی کشور
مشاوره تلفنی دامپزشکی 09133688582

شسی شسی شسی شسییس

بایگانی

مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

 

نگهداری معرفی بیماری سگ شیتزو

 


شیتزو ها را به عنوان یک همدم مهربان و شاد پرورش می دهند. او هم چنین میتواند برای مسابقات چابکی نیز آموزش ببیند.

 
آمار حیاتی نژاد شیتزو | Shih Tzu
دسته بندی نژاد: سگ همدم

قد: بین ۲۲.۵ تا ۲۵ سانتی متر

وزن: بین ۳ تا ۸ کیلوگرم

طول عمر: بین ۱۰ تا ۱۶ سال

 
نکات برجسته نژاد شیتزو | Shih Tzu
صورت آنها شکل مسطحی دارد به همین دلیل به راحتی دچار سکته مغزی می شوند و چون هوای سرد سریع وارد ریه های آنها میشود باید در داخل خانه و در یک هوای گرم نگهداری شوند.

اگر چه با کودکان رفتار خوبی دارند اما برای خانواده هایی که کودک کوچک یا نو پا دارند مناسب نیست زیرا ممکن است به طور غیر عمد به آنها آسیب بزنند.

آنها زیاد خرو پف و خس خس می کنند و ممکن است به مشکلات دندان دچار شوند.
برای خرید یک سگ سالم، هرگز آن را از پرورش دهنده های غیر قانونی و یا فروشگاههای حیوانات خانگی خریداری نکنید و توله سگی را پیدا کنید که آن را از نظر عدم وجود بیماری های ژینتیکی که ممکن است سگ به آن مبتلا شود، آزمایش کرده باشند.
 
وزن و ارتفاع نژاد شیتزو | Shih Tzu
وزن در نرها: (۳-۸) کیلوگرم، در ماده ها: (۳-۸) کیلوگرم.

ارتفاع در نرها: (۲۲.۵-۲۵) سانتی متر، در ماده ها: (۲۲.۵-۲۵) سانتی متر.

 
مشکلات و سلامتی نژاد شیتزو | Shih Tzu

 

 


سگهای این نژاد به طور کلی سگهای سالمی هستند اما مانند تمام سگهای دیگر آنها نیز ممکن است به برخی بیماری ها مبتلا شوند. همه ی سگ های این نژاد بیمار نمی شوند اما اگر شما از این نژاد مراقبت میکنید باید نسبت به آنها آگاهی لازم را داشته باشید.

اگر قصد خرید توله سگ دارید باید سگی را خریداری کنید که پرورش دهنده  آن، گواهی عدم سوء پیشینه سلامت هم برای پدر و هم مادر توله سگ به شما نشان دهند. گواهی عدم سوء پیشینه سلامت به شما ثابت میکند که تمام آزمایشات لازم از نظر عدم وجود بیماری بر روی سگ انجام شده است.

آلرژی: یک بیماری شایع در بین سگ ها است. آلرژی میتواند در اثر مصرف مواد غذایی رخ دهد که با حذف آن غذا از رژیم غذایی سگ درمان میشود، آلرژی تماسی در اثر تماس بدن با چیز هایی که بدن به آنها واکنش نشان می دهد به وجود می آید مانند تماس با رختخواب، پودر کک، شامپو سگ و یا دیگر مواد شیمیایی، شما میتوانید با شناسایی آن ها و حذفشان از زندگی سگ آلرژی تماسی را درمان کنید. آلرژی استنشاقی زمانی اتفاق می افتد که بدن به آلرژن های هوا مانند گرده، گرد و غبار و کپک حساسیت نشان میدهد و میتوان آن را با دارو درمان کرد. عفونت گوش یکی از علائم آلرژی استنشاقی است.
دیسپلازی مفصل ران: این بیماری معمولا در بین سگ های این نژاد شایع است. عواملی مانند ژنتیک، محیط زیست و رژیم غذایی در تغییر شکل مفصل ران تاثیر گذار هستند. با اینکه سگ مبتلا به بیماری زندگی عادی و سالمی دارد اما ممکن است برخی از آنها به عمل جراحی نیاز داشته باشند.
در رفتگی کشکک: به معنی این است که زانو جا به جا میشود و مفصل زانو در خاج از محل اصلی خود قرار میگرد و باعث درد و یا حتی فلج شدن سگ میشود.
دیسپلازی کلیوی (JRD): یک نقص در کلیه و یک بیماری ارثی است که معمولا در سگ های جوان دیده میشود. علائم آن نیز تشنگی بیش از حد، ادرار زیاد، کم کردن وزن، استفراغ و از دست دادن قدرتش است.
سنگ مثانه و سنگ کلیه: از مشکلات سگ شیتزو، سنگ مثانه و سنگ کلیه می باشد. این بیماری میتواند توسط عواملی مانند تجمع بیش از حد پروتئین، منیزیم و فسفر در داخل بدن و یا نگه داشتن مدت زمان طولانی ادرار در مثانه رخ دهد. عفونت مثانه به دو نوع عفونت های باکتریایی و یا ویروسی رخ می دهد، اگر ادرار سگ همراه با خون است و یا متوجه شدید که در هنگام ادرار کردن دچار مشکل میشود و یا کم اشتها شده است اک را نزد دامپزشک ببرید تا معاینه شود.
مشکلات چشم: این بیماری در میان سگ ها کم یاب است اما ممکن است رخ دهد مخصوصا در سگ هایی که چشم های بر آمده و درشتی دارند. یک اختلال در چشم ایجاد میشود که باعث عفونت چشم و زخم قرنیه و یا حتی کوری چشم سگ میشود. پرو پتوز نیز  زمانی رخ میدهد که کره چشم از کاسه خارج میشود و پلک های چشم در هنگام باز و بسته شدن گیر میکنند. اگر شما متوجه خارش، قرمزی و یا بزرگ شدن بیش از حد چشم شدید سریع او را نزد دامپزشک ببرید.
عطسه معکوس: این بیماری واقعا یک مشکل بهداشتی است که زمانی رخ میدهد که مایعات درون بینی در نرم کام سگ چکه کند. هم چنین میتواند زمانی رخ دهد که سگ چیزی را در بینی خود فرو میکند. سعی کنید زمانی که سگ شما به این مشکل دچار میشود گلویش را نوازش کنید تا آرامش خود را حفظ کند وبیماری سرعت برطرف شود.
عفونت گوش: این سگ ها به دلیل داشتن گوشهای دراز، گردش هوای کافی داخل آنها انجام نمی شود و گوش به راحتی دچار عفونت می شود. به همین دلیل لازم است هر هفته گوش های سگ را تمیز کنید و اگر متوجه قرمزی و یا بوی بد آن شدید او را نزد دامپزشک ببرید.
 
تغذیه نژاد شیتزو | Shih Tzu
توصیه می شود روزانه ۱/۲ تا ۱ پیمانه غذای سگ با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده ی غذایی تقسیم شده به او بدهید.

توجه: مقدار غذایی که سگ شما میخورد به اندازه سن، ساختار، سوخت و ساز و سطح فعالیتهای او بستگی دارد. سگها هم مانند انسانها رفتارهای واقعی دارند و نیازهای غذایی همه آنها مانند هم نیست و هم چنین کیفیت غذای آنها نیز متفاوت است. شما بهتر است به جای اینکه ظرف غذای او را چند بار در روز از غذای معمولی پرکنید غذای مغذی تری به سگ خود بدهید.

 
آراستن نژاد شیتزو | Shih Tzu
این سگ ها دارای موهای ابریشمی و براقی هستند که معمولا در رنگ های سیاه و سفید، خاکستری و سفید و یا قرمز و سفید دیده میشوند که نوک دم به رنگ سفید و یک لکه سفید رنگ به شکل شعله روی پیشانی او وجود دارد. برای جلوگیری از ریزش مو باید هر روز موهای او را برس بزنید هم چنین باید حداقل هفته ای یکبار او را حمام دهید.

 برای جلوگیری از تجمع باکتری داخل دهان لازم است هفته ای ۲ یا ۳ بار دندان های سگ را مسواک بزنید اما اگر میخواهید که سگ شما به بیماری های لثه و یا بدی بد دهان مبتلا نشود باید هر روز این کار را انجام دهید هم چنین لازم است ماهی یکبار ناخن های سگ خود را کوتاه کنید، در ناخن های پای او رگ های خونی زیادی وجود دارد و اگر آنها را بیش از حد کوتاه کنید خونریزی میکند و ممکن است دفعه ی بعد هنگام کوتاه کردن ناخن ها سگ با شما همکاری نکند به همین دلیل اگر تجربه ای در این کار ندارید از دامپزشک کمک بگیرید. اگر هنگام راه رفتن سگ صدای کشیده شدن ناخن هایش روی زمین را میشنوی  یعنی آنها بیش از حد بلند شده اند. کوتاه نگه داشتن ناخن ها به شما کمک میکند تا زمانی که سگ با هیجان برای خوش آمدگویی به سمت شما میپرد به شما آسیبی نرساند. هنگام نظافت کردن سگ، او را از لحاظ علائمی مانند زخم، خارش، علائ عفونت مثل قرمزی، حساسیت به لمس، التهاب بر روی پوست بینی، دهان، چشم و یا پاها را بررسی کنید. چشم های سگ باید بدون هیچ قرمزی یا ترشحاتی باشد اگر هفته ای یکبار سگ خود را از همه نظر بررسی کنید باعث میشود تا از مشکلات جدی که ممکن است در سگ رخ دهد جلوگیری کنید.

گوش های سگ خود را از نظر عدم وجود قرمزی و یا بوی بد بررسی کنید زیرا این علائم عفونت گوش است. و هر بار که گوش او را از نظر عدم وجود قرمزی و بوی بد بررسی میکنید با یک پنبه ی مرطوب ملایم و دارای PH متعادل آنها را تمیز کنید و اگر امتداد لبه گوش خشک شد آن را با روغن بچه با روغن نارگیل چرب کنید. هرگز نباید چیزی را داخل کانال گوش فرو ببرید فقط تمیز کردن قسمت بیرونی گوش کافی است .

 
میزان سازگاری نژاد شیتزو | Shih Tzu با کودکان و حیوانات خانگی دیگر
سگ شیتزو یک حیوان خانگی فوق العاده و همراه خوبی برای سگ ها و دیگر حیوانات خانگی و هم چنین کودکان است. شما باید زمانی که سگ با کودکان همراه میشود بر آنها نظارت داشته باشید زیرا ممکن است به هم آسیب برسانند. به فرزند خود یاد دهید زمانی که سگ در حال آموزش دیدن است برای او غذا نبرد و به او نزدیک نشود. سگ هر چقدر هم اهلی باشد باد زمانی که با کودک همراه میشود او را ببندید. این سگ هرگز دوست ندارد تنها رها شود.آن ها به طور کلی سگ های پرخاشگری نیستند اما اگر در یک محیط باز با سگ های دیگر به خصوص سگ های کوچک هم بازی شوند ممکن است به حالت تهاجمی در آیند اما اگر آنها را به خوبی آموزش دهید میتوانند با گربه ها و حیوانات خانگی دیگر سازگاری خوبی داشته  باشد.

 
محل نگهداری نژاد شیتزو | Shih Tzu
این نژاد برای نگهداری در آپارتمان مناسب است ولی باید در طول روز به میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه بسیار آرام است و می توانید این سگ را به راحتی در خانه نگهداری کنید. یک حیاط کوچک یا تراس آپارتمان شما، برای جنب و جوش و انجام فعالیت های بدنی روزانه او کافی است.

مشاوره تلفنی دامپزشکی

مشاوره بیماری سگ گربه

 

مشاوره تلفنی دامپزشکی

 

نظرات  (۱)

سلام خسته نباشید آقای دکتر برنامه ها تون آموزنده است لطفا در ارتباط با کرونا ویروس در حیوانات خانگی مطلب بگذارید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی