آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری

مشاوره تلفنی بیماریهای سگ گربه ماهی پرندگان زینتی

دکتر آرش کاسب مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

مشاوره بیماریهای سگ گربه و حیوانات خانگی

آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری

آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب
آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری
کارشناس ارشد مشاوره‏‎ای و درمانی دامپزشکی خدمات شبانه روزی مشاوره و درمانی دامپزشکی
مشاوره در مورد بیماریهای حیوانات خانگی سگ گربه پرندگان زینتی ماهیان زینتی دام و طیور و دام بزرگ بیش از 17 سال سابقه در زمینه کارشناس اماکن دامی سازمان نظام دامپزشکی کشور
مشاوره تلفنی دامپزشکی 09133688582

شسی شسی شسی شسییس

بایگانی

مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی
 

 


بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسیبیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی
سگ بولداگ انگلیسی یکی از محبوب‌ترین انواع نژاد سگ است. بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی می‌تواند سلامت سگ را با خطر مواجه سازد و تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی و طول عمر بولداگ انگلیسی شما خواهد گذاشت.

آیا می‌دانستید که در گذشته سگ بولداگ انگلیسی برای مبارزه تربیت می‌شد؟ در قرن ۱۷ و بعد از آن، سگ بولداگ شرایط متعددی را گذراند تا بولداگ شگفت‌انگیز انگلیسی را که امروز می‌شناسیم بوجود بیاید. مشخصات ظاهری خاصی که بولداگ‌ انگلیسی دارد، دماغ پهن و گرد، همچنین چشمان بی‌پروایی که سگ بولداگ انگلیسی را بسیار محبوب ساخته است. بعلاوه، گوش‌های کوتاه و صورت چروک خورده‌اش به این سگ جلوه ستودنی می‌بخشد.

بولداگ‌ انگلیسی بسیار مطمعن، شجاع و ساکت می‌باشد که آن را به انتخابی ایده‌آل برای خانواده‌ها و کودکان تبدیل می‌کند. به خانه آوردن سگ بولداگ انگلیسی یک تصمیم عالی می‌باشد. اما مسئولیت بزرگی را به بار می‌آورد که مراقبت‌های بهداشتی حیوان باید در اولویت قرار بگیرد.آیا می‌خواهید بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی را بشناسید؟ با ما همراه باشید تمام این بیماری‌ها را جداگانه شرح داده‌ایم.

مشکلات و بیماری‌های چشمی بولداگ انگلیسی
بیماری‌های مربوط به چشم از بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی به شمار می‌رود. چشمان بولداگ انگلیسی بطور ویژه‌ای حساس است و این نژاد در معرض پیشرفت بیماری‌های چشمی می‌باشد که در زیر آمده‌اند:

اکتروپین یا تاب خوردگی پلک به بیرون چشم
به وضعیتی گفته می‌شود که در آن پلک‌ها بسمت بیرون می‌روند. سلامتی پلک‌های داخلی که در معرض محیط خارجی است به خطر می‌افتد. این بیماری به راحتی قابل درمان است. اما توجه داشته باشید که درمان توسط دامپزشک ضروری است.

انتروپین یا تاب خوردگی پلک به داخل چشم
این مشکل برعکس اکتروپین است. در این وضعیت لبه پلک بسمت داخل تا می‌شود. این بدان معنی است که مژه‌ها به داخل فرو رفته و در تماس با کره چشم قرار می‌گیرند. این اتفاق باعث رنجش، درد و به سختی باز کردن چشم می‌شود. بیماری انتروپین بولداگ انگلیسی با عمل جراحی درمان می‌شود.

ورم ملتحمه از بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی
بیماری ورم ملتحمه سگ بولداگ انگلیسی در صورتی که به موقع درمان نشود باعث آسیب‌های جدی در کره چشم می‌شود. ورم ملتحمه باعث التهاب در غدد اشکی، پرده و قرنیه چشم سگ می‌گردد. در این وضعیت چشم سگ بولداگ انگلیسی دچار ترشح ماده لزج، قرمزی و حتی زخم قرنیه می‌شود. برای درمان ورم ملتحمه بولداگ انگلیسی از قطره‌های چشمی و آنتی بیوتیک استفاده می‌شود، اگرچه در برخی از موارد جراحی تنها راه درمان می‌باشد.

 

 

بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی

 


بیماری‌های تنفسی بولداگ انگلیسی
پوزه پهن بولداگ انگلیسی در کنار سر عریض باعث بروز وضعیتی بنام سندروم براکی‌سفالی می‌شود. این سندروم موجب خس‌خس کردن در هنگام تنفس می‌شود که به دلیل تقسیم و سایز ساختار تنفسی موردی عادی می‌باشد. بنابراین این بیماری باید تحت نظارت و کنترل قرار بگیرد که با علائم زیر ظاهر می‌شوند:

تنفس سخت و خرناس کشیدن زیاد
استفراغ
تنگی نفس
ترشح موکوس آبی
تنفس دماغی با دهان باز
اگر هریک از علائم ذکر شده را در بولداگ خود مشاهده کردید لازم است تا سریعا به دامپزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است در اکسیژن رسانی به بافت‌ها خلل ایجاد شود. درمان دارویی از طریق مواد فعال ضد التهاب و گشاد کننده‌های برونش انجام می‌شود و در برخی موارد عمل جراحی ضروری می‌باشد.

دیسپلازی مفصل ران و آرنج بولداگ انگلیسی
اگرچه بولداگ‌ دارای جثه بزرگ نیست اما متاسفانه یکی از بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی، دیسپلازی مفصل ران و آرنج است. این وضعیت یک بیماری فرساینده استخوان است که مفصل ران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، محلی که مفصل ران به سر استخوان متصل می‎‌گردد. این مفصل بدشکل شده و باعث درد و لنگیدن سگ می‌شود که در طول تمرین می‌توان آن را مشاهده کرد.

بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی
درمان دیسپلازی مفصل ران سگ بولداگ انگلیسی معمولا از طریق دارو و کم کردن علائم می‌باشد. اما در برخی موارد دامپزشک ممکن است جراحی را پیشنهاد کند. دیسپلازی آرنج نوعی بیماری است که در طول مراحل رشد بوجود می‌آید و مفصل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این وضعیت موجب التهاب و فرسایش پیشرونده استخوان و بافت‌ مفصلی می‌شود. علائم اصلی این بیماری شامل لنگی، درد و ناتوانی در تمرینات می‌شود. اولین گزینه برای درمان شکسته‌بندی است اما در شرایط حاد، جراحی ممکن است لازم شود.

بیماری‌های پوستی سگ بولداگ انگلیسی
سیستم ایمنی بولداگ انگلیسی بسیار حساس می‌باشد. به همین دلیل این نژاد بطور ویژه‌ای مستعد در ابتلا به آلرژی است. حساسیت‌های پوستی از اصلی‌ترین در بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی است که توسط استنشاق مواد حساسیت‌زا مانند قارچ‌ و گرده گیاهان ایجاد می‌شود.

بولداگ انگلیسی که دارای آلرژی است از خارش مستمر، التهاب و قرمزی پوست، جوش‌ و زخم‌هایی که با خارش زیاد ایجاد می‌شوند رنج می‌برد. با دامپزشک خود تماس بگیرید تا ماده حساسیت‌زا را یافته و درمانی که می‌تواند از طریق آنتی‌هیستامین، ضد التهاب و داروهای عالی مسکن باشد را به شما پیشنهاد کند. در موارد وخیم لازم است تا از داروهای کورتیکواستروئید برای فرونشاندن پاسخ سیستم ایمنی استفاده کرد.

بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی
چگونه از بیمار شدن سگ بولداگ انگلیسی جلوگیری کنیم؟
علاوه بر آگاهی از بیماری‌های شایع سگ بولداگ انگلیسی لازم است تا از بروز آنها جلوگیری کنید. به راهنمایی‌های زیر توجه کنید تا سگ بولداگ انگلیسی خود را در شرایط سالم و مناسب نگهداری کنید.

سگ بولداگ انگلیسی علاقه‌ای به تمرین ندارند اما این بدان معنی نیست که تمرین لازم نباشد. حیوان شما باید تمرین‌های ملایمی که به آن نیاز دارد را انجام دهد. ضروری است که بولداگ انگلیسی تمام مراحل واکسیناسیون توله‌سگ و سگ بالغ را طی کند. جهت آگاهی و اطلاع بیشتر برنامه جامع واکسیناسیون توله سگ را مطالعه نمایید.

جهت جلوگیری از چاقی، سگ بولداگ انگلیسی به یک برنامه غذایی خوب و متعادل نیاز دارد که سازگار با نیازهای غذایی در هریک از مراحل زندگی باشد. حیوانات نیز به مانند انسان از چاقی رنج می‌برند و سگ بولداگ مستعد چاقی است. به عنوان صاحب سگ باید از عوارض چاقی در حیوانات خانگی مطلع باشید. جهت کاهش آلرژی، محیط پیرامون سگ بولداگ انگلیسی باید بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر تمیز و ضدعفونی شود.

مشاوره تلفنی دامپزشکی

مشاوره بیماری سگ گربه

 

مشاوره تلفنی دامپزشکی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی