آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری

مشاوره تلفنی بیماریهای سگ گربه ماهی پرندگان زینتی

دکتر آرش کاسب مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

مشاوره بیماریهای سگ گربه و حیوانات خانگی

آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری

آموزش و مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

دکتر آرش کاسب
آموزش و مشاوره تلفنی بیماری های سگ گربه اسب پرندگان زینتی دام بزرگ مشاوره اجرا و ساخت دامداری
کارشناس ارشد مشاوره‏‎ای و درمانی دامپزشکی خدمات شبانه روزی مشاوره و درمانی دامپزشکی
مشاوره در مورد بیماریهای حیوانات خانگی سگ گربه پرندگان زینتی ماهیان زینتی دام و طیور و دام بزرگ بیش از 17 سال سابقه در زمینه کارشناس اماکن دامی سازمان نظام دامپزشکی کشور
مشاوره تلفنی دامپزشکی 09133688582

شسی شسی شسی شسییس

بایگانی

مشاوره تلفنی دامپزشکی بیماریهای سگ گربه پرندگان زینتی حیوانات خانگی

آموزش و نگهداری بیماری گربه جنگی نروژی

 

 

 گربه های نروژین فارست (Norwegian Forest)

 


گربه ی نروژین فارست در قصه های افسانه ی اسکاندیناوی حیوانی است که ارابه ی فریا، یکی از زیباترین الهه های ادبیات نورس را در میان آسمان ها می کشد. گفته می شود که گربه های نروژین فارست در سفرهای جنگجویان اسکاندیناوی همراه آن ها حضور داشتند تا کشتی های آن ها را از شر موش ها در امان نگه دارند. این گربه ی زیبا که در سرزمین مادری اش به او Skogkatt (به معنای گربه ی جنگلی) نیز گفته می شود، تاریخ پر ماجرایی داشته و قرن ها به کشاورزان در گرفتن موش ها از زمین های کشاورزی کمک کرده است.

قدمت گربه ی نروژین فارست به 4000 سال پیش به نروژ باز می گردد. پوشش موی ضخیم و مقاوم در برابر آب، متناسب با زمستان های خشن و سرد جنگل های اسکاندیناوی شکل گرفته است. گربه ی نروژین فارست اگرچه سال ها قبل توسط واکینگ ها و کشاورزها شناخته شده بود، اما در سال 1938 به عنوان یک نژاد در اسلو به نمایش گذاشته شد. توسعه ی این نژاد در طول جنگ جهانی دوم متوقف شد و پس از آن پرورش دهندگان نروژی در دهه ی 1970 شروع به پرورش این نژاد با ویژگی های ظاهری مطلوب کردند. اولاف پنجم، پادشاه نروژ، گربه ی نروژین فارست را به عنوان گربه ی رسمی این کشور اعلام کرده است.

گربه ی نروژین فارست در سال 1979 به ایالات متحده وارد و در سال 1984 توسط انجمن بین المللی گربه به عنوان یک نژاد به رسمیت شناخته شد.

گربه ی نروژین فارست به گربه ی مین کون شباهت دارد، اما دارای مشخصات فیزیکی متمایز به خود است. او دارای بدن تنومند و عضلانی به وزن 4.5 تا 6.8 کیلوگرم، دم پر مو، صورت مثلثی شکل، چشم های بادامی شکل و پرزهایی بر روی گوش ها و پنجه های خود می باشد و پوشش موی ضخیم و بلند او در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد و بیشترین رنگ دیده شده در آن ها ترکیب سیاه و سفید است. گربه ی نروژین فارست باهوش، آرام، مهربان، دوست داشتنی و مستقل است و دارای غریزه ی قوی می باشد. او به صاحب خود عشق می ورزد، اما خواستار توجه او نمی باشد. او یکی از آن گربه هایی است که به خوبی با همه از جمله سگ ها و گربه های دیگر ارتباط برقرار می کند. گربه ی نروژین فارست به آرامی بالغ می شود و مدت زمان زیادی طول می کشد تا به طور کامل از نظر فیزیکی و روانی رشد کند. او به بالا رفتن از نقاط مرتفع علاقه دارد و دوست دارد در مکانی باشد که از آنجا تمام قلمرو خود را زیر نظر بگیرد.

گربه ی نروژین فارست دارای پوشش موی دو لایه، بلند و مقاوم در برابر آب است. در فصل زمستان او با استفاده از لایه ی زیرین پوشش موی ضخیم و بلند خود و حلقه کردن دم در اطراف بدن، خود را گرم نگه می دارند. در فصل تابستان لایه ی زیرین پوشش مو از بین می رود و این امر در خنک نگه داشتن او موثر است. پوشش موی بچه گربه ها در حدود سه ماهگی شروع به تبدیل شدن به پوشش موی گربه های بالغ می کند و در نهایت در 2 سالگی پوشش موی آن ها به طور کامل رشد می کند.

پوشش موی گربه ی نروژین فارست در صورتی که به طور کامل از آن مراقبت نشود، ممکن است در هم گره خورده و کرک شود، اما پوشش موی بلند این نژاد به مراقبت بیش از حد نیاز ندارد و یک بار شانه کردن در طول هفته آن را سالم و زیبا نگه می دارد. البته در فصل های که ریزش مو شدیدتر است، شانه کردن بیشتر پیشنهاد می شود. مسواک زدن دندان ها با استفاده از خمیر دندان مخصوص حیوانات خانگی برای جلوگیری از بیماری های مربوط به دهان و دندان باید به طور مرتب و کوتاه کردن ناخن ها باید هر دو هفته یک بار انجام شود. گوش ها نیز در صورت نیاز باید با استفاده از یک پاک کننده ی مخصوص تمیز شوند، زیرا هرگونه قرمزی و بوی بد در آن ها می تواند نشانه ی از عفونت باشد.

مسائل مربوط به سلامتی
همه ی گربه ها توانایی توسعه ی مشکلات ژنتیکی را دارند، همان طور که همه ی افراد توانایی به ارث بردن بیماری ها را دارند. هر پرورش دهنده ی که ادعا می کند نژاد گربه ی او هیچ مشکل سلامتی یا ژنتیکی ندارد، دروغ می گوید یا درباره ی آن نژاد آگاهی ندارد.

مشکلات دیده شده در گربه های نروژین فارست شامل کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، دیسپلازی هیپ و بیماری بسیار نادر ذخیره ی گلیکوژن نوع 2 می باشند.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک یکی از رایج ترین بیماری های قلب در گربه ها می باشد که سبب ضخیم شدن ماهیچه ی قلب می شود.

 دیسپلازی هیپ یک نقص ژنتیکی در مفصل ران است که می تواند بدون درد یا همراه با درد خفیف باشد و در نهایت می تواند منجر به لنگی شدید شود. گربه های نروژین فارست با این مشکل ممکن است به آرامی حرکت کنند و یا از پریدن اجتناب کنند. با توجه به شدت این بیماری، کاهش وزن، داروهای تجویزی و یا عمل جراحی می توانند در از بین بردن درد موثر باشند.

بیماری ذخیره ی گلیکوژن نوع 2 یک اختلال است که باعث کمبود آنزیم ضروری برای متابولیسم مناسب گلیکوژن و انباشته شدن آن در اعصاب و عضلات می شود. برخی از بچه گربه هایی که تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند، قبل از تولد یا مدت کوتاهی بعد از تولد در 4 یا 5 ماهگی می میرند.

به یاد داشته باشید که نگه داشتن گربه های نروژین فارست در وزن مناسب یکی از آسان ترین راه های محافظت از سلامتی آن ها می باشد.

نژاد گربه

مشاوره تلفنی دامپزشکی

مشاوره بیماری سگ گربه

 

مشاوره تلفنی دامپزشکی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی